Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

ZOMERZOEKTOCHT in LIMBURG

Zomerzoektocht 2019 in Zuid-Limburg

De Davidfonds-zomerzoektocht 2019 toert in en rond de Zuid-Limburgse steden Bilzen en Tongeren. Via een lusvormig wandelparcours kunnen de deelnemers er alle hoogtepunten en verborgen parels van deze twee steden en het Haspengouwse landschap ontdekken. Er is keuze tussen een korte en een lange zoektocht, de speelse familiezoektocht of de klassieke zoektocht.
Deelnameprijs: 15 euro voor Davidfondsleden, 20 euro voor KBC-klanten, 25 euro voor niet-leden die wensen lid te worden en 30 euro voor niet-leden en het ook niet wensen te worden.
Deelnemingspakketten met de deelnemingsbrochure + een gloednieuwe streekgids (waarde 17,50 euro) kan besteld worden bij voorzitter Antoon Hollevoet (050/35.84.20).
De zoektocht waaraan prachtige prijzen verbonden zijn, loopt tot en met 15 september 2019.

Graaf Herman VAN ROMPUY -
Acht boeiende jaren als voorzitter van de Europese Unie

Samen met het gewestbestuur van het " Davidsfonds Land van Gruuthuse" heeft het Davidsfonds Sint-Kruis graaf Herman VAN ROMPUY op woensdagavond 23 oktober 2019 om 20u te gast in de Gregoriuszaal van de Sint-Andriesabdij van Zevenkerke om er een lezing te geven over zijn acht boeiende jaren als voorzitter van de Europese Unie.
Herman Van Rompuy startte zijn parlementaire loopbaan in 1994 als CVP-senator om vanaf 1995 te zetelen als volksvertegenwoordiger in het Vlaams parlement. Hij was van 30 december 2008 tot 25 november 2009 premier nadat hij voordien verschillende ministeriële bevoegdheden bekleede. Vanaf 1 januari 2010 tot 30 november 2014 was hij gedurende twee ambtsperioden voorzitter van de Europese Raad..een lezing geven over zijn boeiende jaren als voorzitter van de Europese Unie.
Deelname in de kosten: 6 euro / leden Davidsfonds: 5 euro
Inschrijving vooraf via www.abdijzevenkerken.be/agenda/gastsprekers of telefonisch op 050/40.61.80.